Tokoiltiin eilen pihalla Rasmun kanssa, ja oli ihan super hauskaa. Rasmus pukitteli ja pomppi, ja palkka tennaria mäyhäsi kuin hullu. Tehtiin niitä perus juttuja mitä Rasmu osaa, liikkeestä maahanmenoa, luoksetuloa, sivulle tuloa, ja hyvin meni. Mutta parasta oli, että se tarjosi liikkeestä seisomista, vaikkei sitä olla tehty kuin ihan vähän namikädellä. Kyllä se tarjoaa sellaisia asioita mitkä osaa, mutta ihan mahtavaa että sellaistakin mitä ei osaa. Sain monta tarjoamis pysähdystä palkattua, se hoksasi sen, keksi ihan itse ja ajatteli. Olin niin iloinen :) Se uskalsi tarjota ja kokeilla! Ja muutenkin asenne oli ihan parhain, se oikein hymyili!

Ja Moonakin keksi eilen jotain uutta. Olen jo monta päivää yrittänyt naksutella sitä mun selkään, päämäränä että se hyppäisi kokonaan mun reppariin, kun olen seisaallaan. Jo alku oli vaikea, olin maassa ihan makuulteen, ja jouduin kosketusalustankin ottamaan avuksi. "Eihän mamman päälle saa astua" luuli Moona. Edistyttiin kuitenkin nopeasti siihen, että etutassut hyppää selkään kun olen konttaus asennossa, ja siihen se jäi. Tarjosi sivuaskelia, rummuttamista, kaivamista (ei kovin mukavaa), mutta ei se vaan tajunnut, tai en osannut sheipata. Sitten opeteltiin hyppäämään pienehkön laatikon päälle, ja sekin oli tavanomaista hankalampaa, mutta oppi se. Siinä saa muten erinomaista syvienlihasten treeniä, kun keikuttaa laatikkoa ja koira tasapainottelee siinä. Mutta ei se vaan osannut yhdistää temppua mun selän päälle pomppaamiseen. Eilen se kuitenkin hyppäsi mun selkään kun olin kontallaan! Houkuttelin tosin namilla, mutta ei se ennenkään autannut. Se vaan yht äkkiä keksi sen, HEUREKA. Kiljuin innosta silloin, ja se onnistui uudestaankin, ja uudestaan ja uudestaan =) Ja olin taas niiin iloinen, ja Moonakin näytti hyvin tyytyväiseltä itseensä. Me ollaan "vähän" hulluja..

Moona on aika energisen oloinen, mutta vielä pitäis malttaa rauhassa, ettei mitään jälkitauteja tule.. Ja niinhän siinä kävi, että yskä tarttui prinsessa Vickaniin (vai pomppu Kaniko se oli), kun lenkkeiltiin silloin lauantaina ennen yskää yhdessä, ihmekös tuo, kun leikkivät ja roikkuivat toistensa turkeissa :(